Legislatia aplicabila privind obiectul principal de activitate al SC INFO-DIP
SRL - lichidarea voluntara si judiciara - este urmatoarea:
Legea societatilor comerciale nr. 31/1990 republicata
Lichidarile administrative ale societatilor cu capital majoritar de stat au ca
prima reglementare de referinta legea societatilor comerciale nr. 31/1990 republicata,
lege organica, valabila pentru toate societatile comerciale, indiferent de forma
lor de proprietate.
Toate lichidarile administrative instrumentate în aceasta perioada au avut ca
principala si chiar unica reglementare legea 31/1990.
In aceasta perioada, principalele conditii ce trebuiau sa fie respectate de catre
lichidator cu privire la vanzarea de bunuri in procesul lichidarii societatilor
cu capital majoritar de stat erau:
toate vanzarile trebuiau sa fie facute printr-o procedura
de licitatie publica
(L31/1990 republicata - art.249 alin.(1) pct.c); OG 10/1997
- art.7 alin.(2);
OG 88/1997 republicata - art.24 alin.(2));
pentru organizarea si conducerea licitatiilor, cel putin
pentru vanzarea de
active, trebuia formata o comisie de licitatie (HG 55/1998- art.76
alin.(1));
erau permise atat vanzarile in bloc cat si piesa cu piesa
(OG10/1997- art.7
alin. (2)).
pentru cazul vanzarii de active la pretul de oferta,
trebuia stabilit printr-un
raport de evaluare intocmit de o persoana fizica sau juridica
autorizata
(HG 55/1998 art.99).
vanzarea se putea realiza la pretul de piata, rezultat
din raportul intre
cerere si oferta, pret care putea fi mai mic, egal sau mai mare decat „ pretul
de oferta” sau „ pretul de pornire” (OG10/97- art.7 alin.(2); OG 88/97
republicata- art.24 alin.(2); HG 55/98- art.5 alin.(1)=. Acest pret „de oferta”
sau „de pornire” trebuia deci stabilit cat mai aproape de pretul pietei.
exista totusi o limita inferioara a preturilor de vanzare,
respectiv nivelul de
la care se afecta activul net contabil al societatii vanzatoare(OMP nr. 61,
anexa-(Regulament), art.19), reglementare care contrazice, într-un anume
fel, prevederile art.5 alin.(1) din HG 55/98.(... „fara a exista
un pret minim
de vanzare”).
Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare
si a falimentului republicata
Operatiunile care se efectueaza in cazul in care societatea comerciala intra în faliment, in
conformitate cu art. 77 - 123 din Legea nr. 64/1995 privind procedura reorganizarii judiciare
si a falimentului, republicata, cu modificarile ulterioare, sunt:
sigilarea si conservarea bunurilor care fac parte din averea societatii
comerciale;
inventarierea si evaluarea elementelor de activ si de pasiv ale societatii
comerciale, potrivit legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata, normelor si
reglementarilor contabile, inregistrarea rezultatelor inventarierii si ale
evaluarii, efectuate cu aceasta ocazie;
intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza
sa se lichideze si care aplica Reglementarile contabile armonizate cu
Directiva a IV-a a Comunitatilor Economice Europene si cu Standardele
Internationale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor
publice nr. 94/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, utilizând
formatul prevazut la cap. III din reglementarile respective;
intocmirea situatiilor financiare de catre societatile comerciale care urmeaza
sa se lichideze si care aplica Reglementarile contabile simplificate,
armonizate cu directivele europene, aprobate prin Ordinul ministrului
finantelor publice nr. 306/2002, respectand formatul prevazut la cap. IV din
reglementarile respective;
vanzarea bunurilor perisabile sau supuse deprecierii iminente;
vanzarea bunurilor importante din averea debitorului (terenuri, fabrici,
instalatii) cat mai avantajos si cat mai repede, cu acordul prealabil al
creditorilor;
depunerea la banca, in contul debitorului, a sumelor realizate din vanzarea
bunurilor;
stabilirea, potrivit legii, a masei pasive;
distribuirea sumelor realizate din lichidare, potrivit planului de distribuire
intre creditori, in ordinea prevazuta de lege;
intocmirea si aprobarea raportului final;
intocmirea situatiilor financiare finale. Daca lichidarea se prelungeste peste
durata unui exercitiu financiar, lichidatorii sunt obligati sa intocmeasca
situatiile financiare anuale ale societatilor comerciale care isi inceteaza
activitatea, in conformitate cu prevederile art.26 (1) din Legea contabilitatii
nr. 82/1991, republicata si ale art. 261(1) din Legea nr. 31/1990,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.